Warto przyjrzeć się różnicom pomiędzy oponami na których jeździmy latem, a tymi używanymi zimą. W szczególe różnica dotyczy tutaj mieszanki wykorzystywanej do produkcji tychże opon. W wypadku opon letnich jest to twarda guma, co niweluje tarcie, przez co jest ono na tyle małe, że bieżnik ma dłuższą żywotność. Letnie ogumienie zezwala porządniej monitorować pojazd naturalnie w czasie lata, droga hamowania okazuje się o wiele krótsza, za co odpowiada pokaźniejsza powierzchnia styku bieżnika z drogą.

Ponadto bieżnik ów bardziej jest ukierunkowany względem tego jak obraca się koło, a to zmniejsza hałas w trakcie jazdy. W przypadku opon zimowych mamy do czynienia z oponami bardziej dzielnymi na ślizganie, dzięki użyciu miększej gumy. Bieżnik ma wtedy większe bloki w tak oznaczanej strefie barkowej, a znaczna ilość drobnych nacięć równoległych upraszcza kierowanie, przyspieszenie a także hamowanie na śliskim podłożu.

To naturalnie dzięki odpowiednio uformowanych rowkach w oponie tej łatwo odprowadzana jest woda. Jeżeli pragniesz wymienić, zobacz https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/srodmiescie-mobilny-serwis-opon-24h/. Czasami także korzystamy w zimie z tak zwanych opon kolcowych. Jeśli mówimy o motoryzacji to warto poruszyć kwestię dotyczącą opon użytkowanych do samochodów oraz zająć się różnicami odnośnie ogumienia sezonowego i całorocznego. Bez zastanowienia otrzymamy odpowiedź zachwalającą opony sezonowe, a w takim razie te, jakie nazywamy zimowymi oraz letnimi, zmienianymi na daną porę roku